Propagační mix – nezapomeňte na plakáty
Stojany na plakáty jsou důležitou částí mašinérie stojící za reklamní lákavostí zákazníků v dnešní rychle orientované ekonomice. Zákazníci zahlídnou produkty či reklamu koutkem oka na pouhý zlomek vteřiny a ještě rychleji se rozhodují, zda si daný produkt koupí nebo ne. Tvorba plakátu, který bude designově připraven na to, aby zachytil pohled potenciálních zákazníků a polechtal jejich zvědavost je záležitost představivosti a umu. Nicméně je několik elementů, které vám pomohou rozhodnout se o tom, zda je daný stojan na plakáty to správné pro váš produkt či společnost.
Jakou zprávu chcete zákazníkům předat?
První krok k tvorbě unikátního stojanu na plakáty je zpráva, kterou chcete zákazníkovi předat. Čím chcete své diváky zaujmout? Chcete, aby si váš produkt živě představili? V tom případě je nutné jim vyslat silnou zprávu, kterou stihnou zachytit, ale budou ji zpracovávat delší dobu. Nebo jste ve fázi brandbuildingu a chcete zákazníkům předat slogan, se kterým si budou vaši společnost navždy spojovat?
Jakým způsobem ji chcete předat, jakou bude mít podobu?
Druhým krokem je proces rozhodování o tom, jak bude vypadat finální design produktu. Bylo by moudré projít si již vzniklé plakáty konkurence a zaměřit se na ty, které byly úspěšné, nebo které táhnou váš zrak. Ušetří to spoustu času a vy budete mít ucelenější představu o tom, čeho chcete docílit. Bude váš finální propagační produkt plný barev a radostný, bude nést jen krátkou formální zprávu, bude vtipný, seriózní...? Bude váš stojan na plakáty opatřen i místem, ze kterého si lidé mohou odebírat jiné propagační materiály, ze kterých se dozví více?
Research názorů a finální úpravy
Po tom, co se rozhodnete o finální podobě plakátu, sekreslete si několik vašich nápadů a zkuste je prezentovat někomu blízkému, kdo by mohl být váš generický zákazník. Zeptejte se těchto lidí na jejich názory, mohou vám říct něco užitečného. Když už jste se vším hotoví, pak jen vyhotovit plakát, nechat vytisknout letáky a už jen měřit úspěšnost vaší kampaně.